måndag 6 april 2009

Att kasta eller inte kasta?

Jag har sorterat kläder som en påtänd jordfräs på vardagsrumsgolvet... och inte helt oväntat fått ett uteblivet reultat.

Tröjor som har varit för små eller ur mode ungefär jämt, komer jag naturligtvis att stuffa runt i hela sommaren, när jag vilat bort mina extra kilon vill säga. Så dom slängs banne mig inte bort!!!

Och kjolarna då... dom kan jag ju ha när jag blir bjuden på bröllopp (som jag ju så ofta blir) jag blir oftare bjuden på skillsmässan.Nog om det. Kjolarna måste stanna för jag har ju på mig dom titt som tätt, jag minns att jag hade en på min kusins student för två år sen, och hade jag minsann inte kläning på min egen student kanske? Det var år 2000. Jag är hjulbent som en elit fotbollspelare och mina vackra spiror ser ut som upponed vända vägkoner så självklart stannar dom i garderoben.


Gamla joggingbyxor och trasiga t-tröjor, dom kommer jag att bära när jag målar om eller grovstädar balkongen och det gör jag ju för jämnan, det vet man ju! Och då är det bra att ha 5-6 olika "kostymer" att välja mellan.

För 6 år sen köpte jag ett par brutalt ondeskefulla stövlar som nog är gjorda för paradis-änglar (se tidigare inlägg) Dom gör så satans ont!!!! Har använt dom en enda gång, och mina katter som nu mer bor i katthimlen misstog dom stackars stövlarna för att vara en klösbräda.
DOM KAN JAG VÄL FÖR JÖSSE NAMN INTE SLÄNGA???? Ska ju ha dom på krogen i sommar i hop med någon tuff kjol som jag som tur är inte har slängt!

Att ha nästan tre garderober med diverse nya outfits och eventuella modekläder från urminnes tider är totalt nödvändigt, men att aldrig någonsin ha något att sätta på sig är tamejfan en bedrift!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar