torsdag 16 april 2009

Jag bryr mig visst om framtiden!

Jag läser Amelia och sparar matlådor, känner obeskrivlig lycka av mirakeltrasor och väldoftande sköljmedel.
Detta borde väl betraktas som ett slags pensions sparande också..?
Man kan spara jätte mycket premie pensions poäng i vardagslivet.


* Fundera på att ringa störningsjouren 21:30 en fredagskväll. 10 poäng.

* Ha ingen aning om vad twitter är. 15 poäng.

* Ha sjukvårdupplysningensnummer på kylen. 20 poäng.

* Spara matrecept ur tidningar och LAGA till dom. 30 poäng. (hm.. tidningar med recept..är ju ungdomstidningar det vet man ju)

* Sitt på en dyna när du är utomhus, inte för att ej smutsa ner dig, utan för att inte få urinvägsinfektion. 35 poäng.

* Sov dåligt om det är disk i diskhon. 40 poäng. (detta kan också bero på att du blivit pott tränad med k-pist)

* Se på tv programet: så ska det låta en fredagskväll och gäspa som en tok kl 22. 45 poäng.

* Drick inte kaffe efter kl 16 för att kunna somna i tid. kan också användas tvärtom på helger. 50 poäng.

* Tyck att promenader är ett trivsamt nöje som också är gratis. 70 poäng.

* Älska tupplurar. 90 poäng.

* Tyck att inte allt men mycke var bättre förr. 1000 poäng.

Detta mina damer och herrar är pensions sparande i sin bästa form. Som i mina ögon borde finnas med i all ekonomiska aspekter inför framticen. Jojomensan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar