onsdag 19 augusti 2009

Ikea

Sitter och tittar i Ikeakatalogen och har riktiga i-lands problem, vilken färg ska vi ha på höst gardinerna till rummet? Vart ska vi ställa doftljusen? (jag är besatt av ljus) måste vi inte ha en fotpall?

När jag var till Ikea förut så köpte jag någon slags form som man fryser sina egna isglass-pinnar i, den är rosa och röd och jag var helt säker på att alla mina vänner skulle komma hit och äta min jävla blandsaft som jag fryst in, och Dennis och jag skulle sitta på balkongen och slicka på varsin glass.. Så blev det inte!

Nu sitter jag och ser att det finns ett bak -set med kavel och pepparkaks-formar och sockerkaks formar... Jag kan inte baka och nu vet jag ju förstås att det är för att jag inte har en pepparkaksform som ser ut som en älg.. Den måste vi genast köpa för då automatiskt förvandlas jag till Leila på tv och kan direkt baka fluffiga muffins och saftiga sockerkakor.. Det vet man ju.

Jag har nog ingen egen smak, har nog låtit snåla gamla gubben Kamprad bestämma vad jag tycker är fint. Att jag älskar orientalisk inredning har jag bestämt att det kommer från mitt ursprung.. inte för att det finns affärer som Ikea och Indiska..
Skitsamma det kunde vart värre och på lördag så åker jag till IKEA!!!

1 kommentar:

  1. O ljus är mitt jobb :)
    Har alla färger, över 40 dofter och alla former:)
    Du skulle ju titta i mina kataloger ;)

    SvaraRadera