lördag 8 augusti 2009

Kaffe

Jag sitter här med det magiska kaffet, måste vakna nu för att det vankas tre-års kalas om ett par timmar!! Barnet som fyller är ett galet barn men å andra sidan så har jag bara vänner och släkt som enbart lyckas göra galna barn..
Här kommer en liten lista vad dom små livengjort och sagt:

En springer runt med cykelhjälm inomhus.

En Lurade iväg mig och hennes mamma till akuten då hon sa att att hon hade ont i örat. (hon ville leka i lekrummet och prata med doktorn)

En springer runt i hyreshusen och ringer på dörrarna och drar från brottsplatsen när hon ringt på.


En skulle BARA äta strips när han var liten. inget annat.

En lurade mig att sitta och läsa godnatt sagor i nästan en timme, han sov inom 7 sekunder, jag satt i nedre slafen på en vånings säng och han där uppe.. jag hörde inte att han somnat så jag läste för mig själv.

En höll på att bränna ner huset när han satt igång spisen och kastat upp mammas almanacka på plattan.

En är rädd för blommor.

En hade stukat handleden på dagis men sa att hans lillebror hade repat honom.

En har aldrig ätit godis förut men vet abolut att mamma har godis??? hur kan han veta det?


Så som ni nog förstår så behövs det kaffe i mängder när man inte skaffat barn själv, jag tar dubbla doser p-piller, Dennis sover i vardagsrummet och mina äggledare slår dubbelknut på sig själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar