söndag 16 augusti 2009

Motion...

Kom på en grej som jag absolut känner att jag måste dela med världen...
Med tanke på min brist på motivation att röra mig, När jag var yngre så var jag på en skidresa med skolan, jag tror att det var i säfsen men det kan lika gärna ha varit någonannanstans

Min mamma köpte ny lila termojacka plus likadana lila fina termobyxor med hängslen, och så hade jag en polotröja och luvtröja över det i sann 90-tals fjortis anda.
Slalomskidorna hyrde jag på plats så det behövde jag inte ha med mig (jag har aldrig varken innan eller efter ägt ett par slalomskidor)

När vi kom till backarna så sa mina "vänner" att den svarta backen ska man börja i...
Och det är ju bra att göra som dom sa för jag hade aldrig i hela mitt liv stått på ett par slalomskidor..
Så i min nya fina outfit och med illrött läppstift för det hade jag hört att man skulle ha för det var ju bra mot solen??? jo utläningar bränner sig ju ofta i snön???
Men vi åkte upp med ankarlift på något magiskt sätt så slog jag inte ihjäl mig på vägen upp,men på vägen ner så var det andra bullar minsan!!! Dom sa att man skulle styra med fötterna och så hade jag ju stavarna i fall jag behövde stöd.. jo tjena!! Den enda svartskallen i backen rullade som en rund Zebra med svart långt hår och snö överallt tills jag inte visste varken upp eller ner... men tillslut så hamnade jag på ryggen med skidorna som av en slump faktiskt satt kvar på fötterna men stavarna vet jag inte vart dom tagit vägen... på rygg låg jag och hatade mina vänner och så kom det en skidåkare som var max 5 år och körde om mig som någon jävla Anja Persson, utan stavar också!!! Jag hatade det barnet.

Men jag lärde mig efter ett tag och efter att dom introducerat mig till barnbacken där det inte var lika högt.. jag lärde mig aldrig grejen med stavar då dom bara var i vägen, jag lärde mig att åka ankarlift ordentligt också men inte sista vändan som vi tog för då fastnade min tröja i "ankaret" och jag höll på att åka med ner igen... ingen panik då inte!!!

Jag åker aldrig mer skidor!! Jag tänker sitta framför tv:n och tycka att elitidrottare är kassa som inte kan åka ordentligt... men jag gör det i smyg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar