måndag 3 augusti 2009

Övre nyfors goes skogsmulle

Jag har hört att det är svampår i år, så svennebanan och adhd har varit till Strängnäs och skulle plocka kantareller. Vi har hittat 4st. Inte 4 liter eller 4 kilo utan 4st.
I skinnjacka och gympadojor har vi vart i skogen och helt oprovocerat sparkat på mossan, för svampen ska visst bo där. Vi har misshandlat myggen också, för vi är stadsbor.Då får man göra så.
Jag har hört en miljon historier om folk som ska ut med nån hund eller något och bara ramlat med näsan i ett hav av kantareller. Vi är inte såna människor. Vi ställer bilen och går in 38 meter i skogen och har vi inte hittat någon svamp då så kan hela skogen dra åt helvete.

Så ikväll blir det svamp middag må ni tro... jag ska få tre och Dennis kan få en det är bestämt sen länge.

1 kommentar:

  1. Hoj-Hoj!
    Att leta svamp suger..jag hittar oxå högst 4,men jag har hjälp av Ozzy(hunden).
    Kul att hitta din blogg..KRAMAR

    SvaraRadera