tisdag 13 oktober 2009

Jag är hälsan själv

När jag bodde med mina föräldrar så var jag alltid tacksam för att få lagad nyttig mat serverad, jag plockade alltid undan efter mig, neg och sa tack för maten. Jo tjena. Det är en total efterkonstruktion och jag borde skämmas tamigfan!! Jag satt och hulkade vid bordet för när jag tuggade kött blev det som tuggummi i munnen Jag klagade jämt över att vi åt potatis till allt.. hur tänkte jag då? Jag ville äta snabbmakaroner med ketchup(det hade jag i en termos när vi hade friluftsdagar med skolan) eller så ville jag äta spagetti med ketchup och riven hushållsost( skitarg om dom köpte ost med stora hål det smakade svett)

Nu när jag får bestämma själv vad som är gott så äter jag ju inte kött och kyckling, men älskar fisk och skaldjur, fast det är så satans dyrt!
Men utan kött och kyckling får man nästan kalla sig för vegetarian, jag är den onyttiga varianten av vegetarian. Försöker äta frukt och grönsaker varje dag men det går lite tveksamt.Mackor älskar jag och kan äta bröd i massor. Mycket knäckebröd, för i min matematik så tar det bort alla kalorierna som jag får i mig av mjuktbröd, det blir inte mer att förbränna utan det tas bort, samma med grönsaker, så är det!

Mat som inte borde få kallas mat:

1.Korv i alla sorter.

2. Fiskbullar

3. Ravioli på burk

4. Allt från Scan

5. Köttsoppa med slemmiga köttbitar

6. Leverpastej

Lista på min "vegetariska "mat

1. pizza med ost och grönsaker

2.Vegetarisk hamburgare från Max med strips och vitlöksdip

3.Dillchips

4 Smörgås, kalla till vardags och varma till helgen

5. Svarta oliver på burk (eldorado) GRÖNSAK!!!!

6. Choklad

Anna Skipper får dåndimpen (vad betyder dåndimpen) och hamnar på hem.
Det är inte så att jag inte kan laga mat, tvärtom jag är ganska skaplig faktist men jag är också slö som tusan. Jag är en tjock "vegetarian" vi är få och borde kulturmärkas!

hörs imorgon kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar