onsdag 14 oktober 2009

Kvinnor kan

Visst är det konstigt att så många program på tv i det stora hela handlar om att kvinnor är det svagare könet och att kvinnan egentligen inte är något utan en man vid sin sida. Det är komplett jävla bullshit!!!

Exempel på skit som sänds är: Ensam mamma söker: precis som att bara för hon inte lever ihop med pappan till sina barn så är hon patetisk och har inga människor runt sig som bryr sig om henne. Varför heter inte programmet:riktiga män finns dom?

Exempel 2: Mammas pojke(tror det heter så) tjejer som slåss om en kille.. PINSAMT. varför heter inte programmet: Jag är vuxen men klarar inte av att knyta skorna utan min mamma?

Exempel 3: Svenska Hollywoodfruar: jag har sett ett avsnitt och det gör jag aldrig om. Varför heter inte programmet: Jag ligger med min man så han inte lämnar mig, då blir jag pank och hemlös.

Alla dessa idiotiska videos på mtv med tjejer som inte har något på sig och klänger på en kille (gärna kvinnomisshandlare som chris brown)som är klädd i joggingdress och guld halsband... urk!! Om en sån kille skulle dyka upp någonstans i närheten av mig så skulle jag skratta ihjäl mig och om en tjej skulle göra så i närheten av mig så skulle jag grina, varför kan hon inte respektera sig själv mer???

Jag vet att kvinnor en och en eller tillsammans kan göra underverk. Det vet jag för att tex en kvinna som jag i många år trott hatat mig, är en av mina trognaste läsare.En kvinna som har jag berättat om förut, som var tillsammans med samma "man" som mig samtidigt som mig till och från i flera år att hon är en av mina bästa vänner idag och vad som hänt med honom har jag ingen aning om(vem bryr sig liksom). Det är girlpower för helvete!!!!
Inte det där som media visar i tid och otid med tjejer som inte anser att dom är något utan en man bredvid sig, jag skulle inte vara samma människa om jag inte hade alla dessa underbara kvinnor runt mig!Men jag skulle vara samma människa om jag var singel. Jag älskar min Dennis det är inte så jag menar, han är kärleken i mitt liv men det är mina vänner också.


Jag har en tvillingsyster som bor i Piteå i en villa, hon har varit ihop med samma kille i över 12 år dom är gifta nu och hon väntar sitt andra barn, älskar korv...
Visst är vi lika..? Vi är mycket lika på många saker men har av olika orsaker gjort väldigt olika val i livet. Hon är smartare än mig och äger förmågan att tänka längre än näsan räcker. Jag kan lära av henne och hon kan lära av mig, det är ju mina största misstag som lett mig dit jag är idag, och nu när jag inte längre är bitter så önskar jag inte längre att saker vore annorlunda.Det är girlpower att lära av folk som är annorlunda än dig själv!!

1 kommentar:

  1. Nu ska vi inte ta i så Jenny ;) Hata är ett strakt ord,,,
    O det är väll inte DIG jag ska hata?
    Möjligt honom va?
    Men nu vart allt bra trotts en viss bruds inblandning,,, Henne tål jag inte däremot!

    Ta inte så låååånga pauser mellan blogginläggen! Du skriver skit bra!

    SvaraRadera