måndag 9 november 2009

kött är mat

Jag är en bedragare och hemsk person. Jag har ju förespråkat halv vegetarisk mat och hånat kött..
Sen blev jag gravid...
Potatis, lövbiff och bearnaisesås..
Spagetti och köttfärssås.
Stuvade makaroner och Knaperstektbacon.
Rostat bröd och salami.
Kebab med strips och vitsås.
Cheeseburgare från mcdonalds.

Det är ju helt genialiska maträtter!!! Jag har helt plötsligt börjat hata quorn??? Det här har varit det bästa jag visste och nu smakar det sopor om det.
Man får ju inte äta gravad lax och brieost... faaaaaaaaan

Dennis säger att jag inte jag inte kan uppföra mig i bland folk. Lögn och elakt förtal!!
Han bygger detta påstående på en kommentar som jag helt av misstag kläckte ur mig på akuten..
Gynekologen sa att hon skulle känna på min mage och jag svarade att den har blivit hårig... både klass och finkänslighet och för att inte tala om sexappeal. Som att hon skulle säga att jaha du har blivit en björn under graviditeten.. då vill jag inte titta på den.
Sen frågade hon om jag ville att Dennis skulle gå ut när det var dags för gynstolen.. då svarar Adhd att ääh vafan det är väl inget som han inte sett förut.
Jaha.. en bok om uppförande och ordning vore kanske på sin plats ändå

3 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Vi känner inte varandra, men jag har fått tipset att läsa din blogg från Camilla Ledin, som jag nu är ute och reser med i England.
    Din blogg är jätterolig och bra skriven. Klart kul att läsa. En kort kommentar om att man byter matvanor när man blir gravid...jag har själv tre stora barn idag och med alla tre har jag helt enkelt bara fått gilla läget ifråga om vad jag bör äta och inte. Jag var också vegetarian när jag blev med mitt första barn och det gick bara inte längre när jag blev gravid. Kroppen fullkomligen skrek efter stora saftiga, helst blodiga stekar osv...Slutsats: Du är inte ensam... Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Du väljer själv vad du vill äta Jenny!
    Jag åt massor med jordgubbar,räkor,lax,sill och allt som man nu inte får äta,,,
    I rimliga mängder är det ju inte farligt,..
    Menar, du moffar väll inte i dej en hel Brie ost varje dag?
    Ät det du vill! Mår du bra mår bebben bra!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Obs! Brända köttbullar med biffnuddlar varje kväll! Kram E-B

    SvaraRadera