söndag 8 november 2009

Sjukvården??

I fredags vaknade jag och upptäckte att det hade kommit blod!!!!!!!! Jag blev livrädd att något hänt med bebisen, så jag väckte Dennis och vi ringde barnmorskan och fick inget svar, eller rättare sagt vi fick en telefonsvarare som sa att det var fullt i kön och att vi skulle ringa näst kommande vardag alltså på måndag... Då ringde vi till sjukvårdsrådgivningen och damen vi pratade med sa att vi skulle åka till akuten och att hon skulle skicka ett fax til dom om att vi var på väg.

Så vi hoppade in i bilen och var där på två röda, först fick vi vänta i väntrummet tills det var våran tur, sen fick vi komma till luckan och berätta vad som hänt, dom ringde till gyn på mälarsjukhuset och sa att vi skulle komma dit.
Så vi gick upp dit och fick prata med en barnmorska och hon talade om att det finns ingen gynekolog där för att dom slutade kl 12 :00 och vi var där 11:50... men jag fick en preliminär tid på måndag... men om det gjorde mer ont skulle vi åka tillbaka till akuten efter kl 15:00.
Vi hade ju fan varit där sen kl 09:50.. och nu hade jag ju ont i magen för att jag var så jävla rädd
och då gav hon mig rådet att ta en alvedon????
Så nu vet vi det att ska man börja blöda under en graviditet så får man inte göra det mellan kl 12:00 - 15:oo och gör man det ändå så går det över med alvedon.
Så vi åkte hem utan att ha fått hjälp!
Men vi åkte så klart tillbaka till 15:00 eller faktiskt ännu tidigare och satte oss i väntrummet igen!!!
Efter 1 och en halvtimme fick vi komma in fast först var det en fet jävla kärring som fräste åt oss att vi skulle betala.... precis som att jag är dum i huvudet och inte vet det???
Vi kom i alla fall in och fick lämna blod och pissprov och tillslut göra en gynekologisk undersökning.
Det som hade hänt var att moderkakan hade lagt sig mot modermunnen?????
Hon fick rita bild till mig för jag fattar ju så klart inte..
Men det var ingen fara med bebisen!!!!!!
Dennis var ju med och såg bebisen på ultraljudet, han blev helt plötsligt allergisk mot något inne i detta kliniskt rena rum och började snora och få tårar i ögonen.. (jomen eller hur)
Det är hans version och han ändrar sig inte! hahaha

Men är det bara jag som tycker att sjukvården behöver mer pengar? Jag har aldrig varit så rädd som jag var i fredags och fick inte hjälp förens efter 8 timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar