söndag 20 december 2009

Antijulmiddag med mina bästa

Vi har en tradition som är en av dom bästa jultraditionerna i hela världen. Det började för några år sen då vi hade julbord och julklappsbyte.. och det var alldeles för överambiöst för att vara oss. Jobbigt att göra all julmat och få plats i med någon fin dukning med julstämmning och julmusik im min lilla ruttna tvåa.. och disken ska vi inte tala om.
Efter det så kom jag på att det behövs inte hållas på att slita hund bara för att vi ska träffas och äta, så jag började laga mat som inte har någonting med julmat att göra och julklappar var absolut förbjudet!! Alltså fick våran årliga julmiddag heta Antijulmiddag!!
Adhd sets the rules.. (annars börjar hon grina)

Förra året så beställde vi pizza för då orkade jag inte ens laga mat.. i år bokade jag bord på Grappa för jag är ännu slöare nu när jag har bebis i magen ( äter väl upp allt själv annars)
Tanken är ju att man ska släppa all julstress, så det utnyttjade jag till max..

JÄVLAR vilken god mat dom har på Grappa!!!! Personalen var trevlig och maten kom ut snabbt (uppskattas!!!) Så ska ni äta ute någon gång så satsa på Grappa!
Jag åt halstrad röding och till efterrätt pecanpaj med wienernougat glass.. A litle piece of heaven!!
Jag åt ju natuligtvis från dom andras tallrikar också (man gör så om man går på lokal) Kräftpizza och sen pannacotta eller kladdkaka...Vi är fint folk och äter från allas tallrikar!!

Så i fortsättningen ska jag aldrig mer laga Antijulmiddag.. Jag bokar bord på lokal och uppför mig som hillbilly
Antijulmiddag ska inte vara julstress så de så!!

Merry fucking christmas and a crappy new year

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar