tisdag 8 december 2009

Reta upp gravid svartskalle på egen risk

Jag ska börja med att säga att jag INTE tycker att alla som jobbar inom sjukvården är idioter!! tvärtom dom flesta är hjältar och sverige funkar inte utan människor som er. Men dom som är skitstövlar, dom har inget i sjukvården att göra då dom drar ner ryktet för dom andra.


Förra torsdagen hade jag en läkartid kl 13:00 och fick ett sms dagen innan för att påminna mig. Jag har sagt till om det för att jag vet med säkerhet att jag glömmer annars. Kl 12:50 var jag på plats och betalade,anmälde mig i receptionen så att farbror skräpdoktor vet att jag kommit. Blev tillsagd att jag skulle slå mig ner i ett väntrum lite längre bort, gjorde som jag blivit tillsagd och satt bläddrade i någon gammal Året Runt eller Allers som verkligen var det mest ultimata tråksätt att fördriva tiden på...
När det gått 20 min började jag undra varför farbror skräpdoktor inte kom och hämtade mig som dom sagt i receptionen. När det gått 47 min från det att jag satt mig ner så gick jag ut och frågade varför han aldrig kom, för det var bara jag som satt där och det verkade inte vara någon kö.

Receptionisten: jag ska kolla varför han inte kommit än.

Jag: mutter mutter

Receptionisten: Men vad tråkigt!!! Han är ju på kurs i Nyköping.. Har han inte ringt dig?

Jag: mutter mutter (jo det är klart att han ringt mig, jag bara älskar att gå till läkare på torsdagar och betala för att sitta och läsa skit tidningar i ett sunkigt väntrum i nästan en timme, jag gör det så ofta jag kan)

Jag: nej det har han inte.

Receptionisten: Så tråkigt att du fick komma hit och ingen har sagt att han inte är här, han har nog bara missat det. Jag ska se till att han ringer upp dig direkt IMORGON bitti.

Det här var på torsdagen, igår måndag ringde han upp mig efter kl 14:00 och sa att det var beklagligt att jag kommit dit helt i onödan, och att han försökt ringa mig måndagen innan men jag hade inte svarat... och dom i receptionen inte fått hans mail om att dom skulle medela mig.

Kan man ta på sig ansvaret mindre? Jag svarade inte i telefonen och dom i receptionen hade klantat sig.. men han hade minsan inte gjort något fel.
Varför fick jag komma in och betala om dom tjejerna hade fått veta att han skulle bort?
Om jag som patient inte kommer på dom tider jag får inom landstinget, då får jag betala för att jag slösat med deras tid och jag måste betala mer än vad jag skulle gjort om jag kommit. Då spelar det ingen roll om jag bara har missat det.

Jag fick en ny tid, och höjden av fräckhet är när farbror skräpdoktor säger åt MIG att skriva upp tiden så jag komer ihåg.. (jag var så grymt otrevlig och sa inte ens hejdå när vi la på)
När jag ska dit ska jag tala om exakt vad jag tycker om hans arroganta stil. Jag konfronterar bättre öga mot öga. Blir bara bitchig på telefon..


För övrigt så blir man inte gravid för att få köpa alla dessa fina moderna och många mammakläder som finns att välja mellan. Fast det är klart.. mammabyxor är bekväma och det skulle jag ha behövt redan innan Hoppsan bodde i magen.

1 kommentar:

  1. De kommer till användning efteråt med ;)
    Hahaha

    Kram Linda

    SvaraRadera