tisdag 25 maj 2010

Som att ta hand om ett litet fyllo

Mitt barn är en ouppfostrad liten människa. Hon är trots sin brist på socialt accepterat betende det finaste som finns. I morse när vi vaknade låg jag och tittade på henne och bara så där helt sonika så spydde hon i mitt ansikte, det var otrevligt. Om någon annan hade gjort det så hade jag inte velat hänga med den människan något mer. Men det är det som är så behändigt med Julle eller Hoppsan eller Korven eller Julia (kärt barn har många namn) Jag tycker hon är gullig när hon gör saker som jag hatar att se andra människor göra. Fast spyan i ansiktet hade jag kunnat klara mig utan..

1 kommentar:

  1. Häftigt! Jag kommer i håg när jag låg däckad på rygg i soffan med Mathias och försökte sova när han sov. Det går över jag lovar! Roligt att du har samma namn val som jag hade, Julia om jag hade fått en tjej men nu fick vår första labbe det namnet istället eftersom jag har två grabbar istället och jag älskar dem högt. Fast en tjej hade varit kul att få också, är för gammal nu. kramar

    SvaraRadera