söndag 15 augusti 2010

Bvc idag då


Idag ska jag gå och besikta Julia på Bvc. Hon är född för tidigt ju (6veckor) så hon får ligga efter en månad i utvecklingen. Mitt barn får vara mongo på papper utan att det gör något. Jag tycker det är konstigt.. hon borde ju ligga före ju. Hon kom ju före den dag hon skulle komma. Om någon låg före i något när jag gick i skolan så var det ju inte för att den personen var trög.. den var väl smartare. Jag låg aldrig först. Jag är nog född för tidigt.


Jag är en dålig mamma igen. Jag har glömt om det är idag hon ska få spruta, hon får sin tre månaders spruta nu nån gång fast hon fylde fyra månader igår.

Igår köpte vi tårta för att hon fyllde månad.(man kan inte säga att hon fyllde år) Fatta att jag kan köpa tårta varje månad och skylla på henne. Tjock är jag redan så vad gör väl det? Julia fick en hoppgunga för hon är stark och ska hoppa jämt och jag är svag i armarna och orkar inte hålla upp. Jag har bara fett inga muskler. Man får det av tårta.


Undrar om hon följer sin kurva, det tycker jag är en ohyffsad komplimang. Typ som att säga någon är söt i ansiktet. Det betyder ju att kroppen är totalkvaddad men ansiktet är inte spy-fult. Din bebis följer sin kurva.. inte den kurvan som andra bebisar följer.


1 kommentar:

  1. jag är helt säker på att ni har världens sötaste dotter.. har visserligen bara sett henne på bild, så du kanske manipulerar bilderna? ;)
    jag ska nog oxå börja köpa tårta en gång i månaden för att fira Julia :D

    SvaraRadera