lördag 14 augusti 2010

Forever young


Igår var det alltså dags. Dags att skaffa barnvakt första gången och komma hem sent.Dags att bryta sig ner i ett par tjockis byxor (leggings) och en top som döljer allt (ellerhur) Jag hade mamma tröjan som jag hade under graviditeten. Våran dotter har skrikit på barnvakten i två timmar. Men vad gör väl det om mamma och pappa har fått se Alphavile sjunga Forever young, Jacob Hellman sjunga Vara vänner och Reeperbahn sjunga Marrakesh. Tack Sara för att du orkade med våran ms Decibell.


Vi drack öl på konsert, precis som tonåringar (träffade föresten en gammal klasskompis till mig)(på tal om tonåringar alltså) och då släppte väl alla hämningar vi höll t o m varandra i handen!!! Jag tycker det är perverst att hålla handen och hångla på allmän plats. Men det gick visst alldeles utmärkt efter nästan två öl, så därför blev jag genast tvungen att börja dricka kolsyrat Eldorado vatten som fanns till försäljning till det rimliga priset av 20 kr för 33cl.. Men det var ju tur att vi slapp gå hungriga alla fall dom lovade varm mat, kall öl och korta köer.

Köerna var inte långa i alla fall... maten var varm (ölen ljummen) det kostade 100 kr för en tallrik med nudlar och lite grönsaker och hamburgare med lite trött isbergsallad och torkad lök kostade 60 kr.. det fanns EN grill på hela området.. vi stod i kö en timme.


Men jag brydde mig fan om allt!! Jag var ute utan barn!! Jag hade min Dennis och jag hade ingen spyfläck på tröjan! Allt var perfekt. Vi satt och åt våran svindyra äckliga hamburgare och tittade på folk som stod på andra sidan och snål lyssnade på musiken.. (att betalde 645 var för att sitta och äta snuskburgare och glo på badhuset det är helt normalt)

Kl halv tolv så gick vi hem. Helt slut.

Ringde jag hem en enda gång för att kolla hur allt gick med Julle? Svar : Nej. Skickade jag sms en enda gång? Svar : Nej.
Kollade jag mobilen några ggr? svar : tre ggr.

Släppte jag till? Svar:vi sov innan vi hann hem. bägge två.
Hade vi kul? Ja så inihelvete!! Tack igen Sara L för hjälpen med våran dotter säckpipan!! Guldvärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar