tisdag 3 augusti 2010

Min bebis, mina pattar, mitt val!

Jag var nyss inne och läste aftonbladet på nätet, det var nån slags undersökning om amning... en undersökning som kan dra åt helvete!! Varför ska det vara sån jävla hysteri? varför får inte mamman bestämma själv utan att skuldbelägga henne? om det nu var skadligt för barnet så borde det ju vara klassat som misshandel att ge barnet ersättning. Det finns ju mammor som är lite bättre än alla andra som födde utan bedövning och som ammade tills ungen var 12 år typ. Ni är dumma i skallen. Jag var helt nedsövd när jag fick barn och minns inte ens att jag träffat min dotter förens dagen efter födseln.Jag ammmade några gånger och jag tyckte det var helt vidrigt! Jag pumpade ur bröstmjölk och gav på flaska i två månader sen fick hon och får fortfarande ersättning. Ring polisen då.. jag är skadlig för mitt barn tydligen eller en sämre mamma än dom som ammar. Dessa världmästar mammor som lyckas och sen ser ner på andra och visar sig som martyrer för att dom minsann kämpade så hårt för sitt barn, dom har förmodligen lika mycket liv som kvinnorna i tvättmedelsreklamer som bryter ihop om deras otrogna man har en fläck få tröjan.. stackars dom!! Så finns det kvinnor som lyckas med amning och inte ser ner på kvinnor som av olika anledningar inte ammar, det är inte er jag hoppar på. Det är idioterna som tror sig vara bättre mammor och människor för att dom inte har problem med att slänga ut pattarna i tid och otid överallt så fort ungen skriker, och sen hoppar på oss som ger mat i flaska. det är er jag hoppar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar