lördag 13 november 2010

Fattig och trött

Hur var natten? Sömn ca 3 timmar.. Ibland är det tungt att vara mamma, det är en gåva att få vara förälder. Jag vet det. och jag känner det.
Ibland tappar jag bara gnistan och det i samband med att Julia har sina perioder då hon inte ska sova.

Jag vet att en del människor är supermammor som sover typ en timme varje vecka och skuttar upp och fångar dagen.
Sån är jag inte. Inte Dennis heller.
Vi är otacksamma och trötta.

Snart ska jag plocka fram frukost och farsdags present. Sen ska ska jag kasta mig från fönstret.

En ny ångest har jag också.. jag ska snart börja söka jobb igen. Jag hörde igår att man ska inte vara beroende av någon annans pengar.. och så är det ju. Man ska inte vara beroende av någon annan än sig själv. Fan allt kommer gå åt helvete.. inga pengar. ingen sömn, ingen bra mamma.
Soc kommer ta Julia och jag blir hemlös. Dennis kommer lämna mig för en smal ung tjej.
Vad tror ni är sömn viktigt? Eller är det sunt att tänka så här?

2 kommentarer:

  1. man är ingen dålig mamma bara för man är arbetslös. Och utan sömn blir man deppig

    SvaraRadera
  2. varför tror du att du är en dålig mamma? håller med ovanstående man är ingen sämre mamma eller person bara för att man är arbetslös. Man kan vara rik på andra vis än på pengar. Du verkar ha enfin familj. Fokusera på det istället för de som skryter om sina pengar kram Madde

    SvaraRadera