onsdag 10 november 2010

Julkalender

Jag har köpt en sån där julkalender som man får en liten present i varje dag fram till jul. Smart va.. nu måste jag köpa 24 små extra julklappar som småbarn inte kan sätta i halsen. Genomtänkt.
Men min mamma gav aldrig mig en sån kalender, jag fick bara sån som man kollar på tv och öppnar lucka samtidigt som programledaren (jag minns att jag alltid öppnat innan och sen stängt igen luckan för att man fick inte göra så. olagligt typ). Nån gång fick jag en sån där kalender som det låg en trött chokladbit i, det var king shit att ha en sån. Hög status på dagis.
Men Julia ska ha en sån med små paket i. Jag ska lägga majskrokar i luckorna.. hon fattar ju ändå inte vad det är för en högst onödig tradition jag startat.

Förresten vill jag ha den där tvkalendern som hette trolltyg i tomteskogen.. tror jag. Dom bodde i en sko (tror jag igen) och så fanns det en liten gubbe som vred på sin mössa och blev osynlig. Varför kommer inte den igen? Och Sunes jul den var kul också. Borde de inte sända dom igen? Eller är det bara jag som minns fel.. var de inte roligare med dom gamla kalendrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar