onsdag 17 november 2010

Sjuk Julia innebär ännu mindre sömn... feber och precis genomförkyld är hon stackarn. Gråter och nyser om vartannat. Just nu sitter hon och jag kollar på drömmarnas trädgård(helt sjukt barnprogram btw). Kl är ju sex på morgonen. Bättre än att sova tydligen.. vi är oense om det.
Den där snorsugen som man använder för att snyta henne, det kan vara den äckligaste grejen hittills. Den är bra att ha men det känns sjukt att sitta och suga snor genom en slamg med munnen. Jag kan inte använda den utan att få kväljningar.. fan jag kan knappt skriva om den utan att få det.

Igår var jag och faster Carina på partylite ljusvisning. Ja jag handlade. Ja jag ska söka hjälp mot mitt ljusmissbruk. Men jag har inte eldat färdigt än. Du måste själv känna att the bottom is nådd och att du är besegrad av ditt missbruk för att kunna ta emot hjälp. Du kan inte bara söka hjälpför att alla andra säger det. Det måste komma inifrån inte utifrån. Men jag älskar ljus och ljus älskar mig. Så nej idag är inte en stearinfri dag.
Jag är en galen tant med ljus. En sån som barn är rädda för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar